kolmapäev, 14. märts 2018

Mis mulle oma kooli juures meeldib?

Läinud aasta lõpus külastas Eestit Susan Galletly Austraaliast Central Queenslandi ülikoolist – lugemisoskuse uurija ja eripedagoog. Siia tõi teda huvi meie laste hea lugemisoskuse vastu – Eesti õpilaste lugemisoskus on maailmas 6. kohal.
Susan kirjutab erinevate maade lugemisoskuste õpetamise kohta raamatu. Teose sisu loomiseks kasutas ta Eesti Lugemisühingu liikme Maria Jürimäe abi, kellega koos käidi erinevates koolides ning paluti õpilastel kirjutada lühilugusid, miks neile meeldib Eesti koolis käia. 
Emakeelepäeva vaimus otsustasime avaldada mõned vahvad nopped õpilaste lugudest. 
Huvitav on lugeda, mida peab üks algklassi õpilane oluliseks. Mõne jaoks on olulised teised õpilased ja õpetajad, mõni fännab tehnikavõimalusi. Kuid kindel on see, et kui kool on kasutusel võtnud erilisi tegevusi nagu Liikuma kutsuv Kool, uudistering või üldõpetus, siis muutused jäävad ka õpilastele silma.
Mulle meeldib koolis käia. Minu lemmik õppeaine on matemaatika. Arvan, et mul läheb koolis hästi. Koolis on toredad sõbrad ja õpetajad. Minu kool erineb teistest koolidest päris palju. Kui tavalises koolis on matemaatika, eesti keel, loodusõpetus ja inimeseõpetus eraldi tunnid, siis minu koolis on nende asemel üldõpetus. Minu koolis on ka draama tund, mida teistes koolides pole. Mõnikord õpime me mängides. Me käime klassiekskursioonidel. Kõige rohkem meeldivad mulle metsaskäigud, kuid teater pole ka paha. Minu koolis on igal aastal „Eurovisioon“. Iga klass esineb mõne riigi eurovisiooni looga. 
Hele Mari, Peetri Kool
Peetri kool on kool, kus igal lapsel on hea olla. Seal on toredad ja mõistvad õpetajad, hea koolilõuna ja ilusad ruumid. Peetri kool korraldab ka igasuguseid üritusi, näiteks „Lugemisöö", Eurovisioon jne. Mulle meeldib, et meil pole mitte matemaatika, eesti keel … tunnid, vaid meil on üldõpetus, kus me põimime kõik need asjad kokku. Mulle meeldib ka, et meie koolis on akvaarium ning lisaks sellele on meil ka erinevad mängud, näiteks me saame vahetunnis mängida, malet/kabet, keksu või lugeda lihtsalt raamatut. Tore on õppida Peetri Kool
Lisette, Peetri Kool
Minu koolis on palju lahetaid asju näiteks me saame õppida õues ja korvpalli mängida. Meil on suur kool selle kõrval ka kaks lasteaeda kus kõrval on skeitpark. Meie koolis on suur saal ja jalkaplats, jooksurada ja korvpalli plats. Me saame teha sporti mõnikord käime ka teatris või metsas kus õppime loodust. Meil on head õpetajad ja treenerid. Üks kord aastas on meil lugemisöö, seal loeme, tantsime mängime ja ööbime terve öö koolis. Ma käin Peetri lasteaed põhikoolis.
Tanel, Peetri Kool

MULLE MELDIB KOOLIS VUNKIMINE KOOLI ÜRITUSED SIIN ON ÕUEKLASS SIIN ON KOMMI KARPP SIIN ON VAIKUSE KORITOOR SIIN SAAB USI SÕPRU
RONJA, Tartu Kesklinna Kool
MULLE MEELDIS KOOLIS SEST SIN ON SÕBRAD. SEST ME KÄIME ÜRITUSTEL. SIIN SAAB ÕPIDA. SIIN SAAAB MÄNKIDA.
EGERT, Tartu Kesklinna Kool
Mulle meeldib arvutiklass. Mulle meeldib arvuti klassis arvuti mänge mängida. Mulle meeldib söökla kohvikust komme ostmas käia. Mulle meeldib robootika ringis käia
2. a , Tartu Kesklinna Kool
Mulle meeldib koolis matemaatika, sest saan arvutada. Mulle meeldip meie õpetaja, sest ta on tark ja lahke. Ja vahetunnis liikumisbingot täita. Ka sõprateka mängita. Mulle meeltib kunst, sest seal saab meistertata ja joonistada. Mulle meltip jõululat sest seal saab käia rinki ja sõprateka meistertata. Muusika on vahva sest muusikas saab laulta ja õpita rütme. Mulle meeltib õuevahtunt sest saa värsket õhtku hinkata. 
2. c, Tartu Kesklinna Kool
Mulle meeldib koolis see, et järelvastata saab, õpetajad aitavad kui ei saa aru, kui uut teemat hakkame õppima siis õpetaja seletab kõik ära ja annab nippe kuidas lihtsam oleks, vägivalda ei kasutata, keegi ei ähvarda, vahetundides saab mängida ja õppetajad teevad tundites liikumismänge. 
Berit, Tartu Kesklinna Kool
Mulle meeldib oma kooli juures see, et me mängime vahel tundide ajal. Ja see, et meil on liikuma kutsuv kool. Ja mulle meeldiv puutöö, seal me saame kasutada masinaid ja teha igasuguseid puust asju. Ja mulle meeldib loodusõpetus sest ma olen selles hea. Ja mulle meeldib ka kehaline kasvatus sest ma olen spordis hea ma jooksen väga kiirest ja hüppan kaugust ka hästi. 
Markus, Tartu Kesklinna Kool
Mulle meeldivad meie koolis väikesed klassid, sõbralikud õpetajad, vähe kodutöid, ipadid, huviringid ja huvitunnid, koolivorm, puuvilja paus, õpipesa ja paaristunnid 
Karl, Tartu Erakool
Mulle meeldib koolis üldiselt kõik. Õpetajad, klassid, koolikaaslased, raamatud ja õpikud, harjutused, ülesanded ja mängud, mis tuleb teha tundides, aknast avanev vaade (eriti hommikul), söök, koolipingid, muidugi tunnid, kõik huvitavad pildid mis sageli koridorides (ja klassides) üleval ripuvad a isegi kontrolltööd. Ning see pole veel sugugi kõik. 
Tuuli, Tartu Erakool
Mulle meeldib minu kool, sest
  • See on lõbus
  • Klassis on vähe lapsi
  • Suht hea toit
  • Toredad õpetajad
  • Vahetunnis saab õue minna
  • Saab lauajalgpalli mängida
  • Teeme põnevaid meisterdusi
  • Meil on i-padid
  • Oleme hommikuringis
  • On igasugused stiilipäevad
  • Käime väljasõitudel
  • Pikad vahetunnid
  • Kool algab kell 9.00
  • Meil on koolivorm
  • Koolis on söökla
Tartu Erakool


Mulle meeldib minu koolis sest…
  • Kunst, sest joonistada on väga tore.
  • Kooli viinerid, sest need on maitsvad
  • Heegeldamine, sest see on väga huvitav
  • Kehaline kasvatus, sest mulle meeldib trenni teha
  • Ekskursioon, sest need on väga toredad
  • Stiilipäevad, sest see on nii äge!
  • Matemaatika sest mulle meeldib arvutada
Tartu Erakool


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar