kolmapäev, 8. aprill 2015

"Tahan õppida ja õpetada" - Salme Põhikooli ja Vastse-Kuuste Kooli ühisprojekt

Salme Põhikooli klassiõpetaja ja huvijuht Mariliis Lazarev kirjutas 23.03. Koolielu portaalis koostööprojektist Vastse-Kuuste Kooliga, mis toimus Huvitava Kooli ja Innove projektikonkursi "Üldõpetus ja ainetevaheline lõiming kooli õppekava rakendamisel" raames. 

Albert Einstein on öelnud, et lennukas mõte on kallim vara kui teadmised. 16.-17. märtsil Salme Põhikoolis toimunud kohtumisel Vastse-Kuuste Kooli õpetajatega lendles mõtteid tohutul hulgal. Kuulates kolleegide ettekandeid, jälgides külaliste reaktsioone, tekkis ainult üks küsimus – miks selliseid kohtumisi tihedamini ei toimu?! Ei ole ju paremat, kui võimalus õppida üksteise kogemustest!

Meie projekt "Tahan õppida ja õpetada" algas Salme Põhikooli ettekannetega, kus tutvustasime oma kooli ülesehitust ja tegutsemist. Ettekanded jätkusid ka teisel päeval ning et ka kuulajaid kaasa mõtlema õhutada, saime osaleda koos külalistega mitmes rühmatöös – täita muresõela, lõimida muusika-aastat õppetööga…

Foto: Margus Lepik, koolielu.ee
Mulle meeldis, et iga teema juures leiti omavahel arutledes nii sarnasusi, mis meie koole ühendavad, kui erinevusi, millest me õppida saame. Arenemisvõimalusi peab ju ka olema! Kokkuvõtvalt võib öelda, et kui inimene räägib sellest, mida ta teab, siis on teda imeline kuulata.

Osaleda sai neljas töötoas: „Loovus andekuse, kasvatuse ja hariduse komponendina“, „Robootika – Lego WeDo algtõdede tutvustamine ja rakendamine“, „Digivahendite kasutamine klassiruumis ja väljaspool koolimaja“, „Sõrve pannileiva valmistamine“. Ma olin ise ühe töötoa juhendaja ja see kogemus oli tõeliselt huvitav.

Foto: Margus Lepik, koolielu.ee
Loovus on sõna, mis mõjutab inimesi erinevalt – kes läheb kohe eitusfaasi, kes aga ei jõua ära oodata, millal saaks kleepima-maalima hakata. Oma töötoas keskendusin siiski meisterdamise asemel sellele, kuidas väheste ja lihtsate vahenditega õpilasi tunnis aktiviseerida, motiveerida ja õpilaste loovust äratada. Tutvustasin õpetajatele oma meetodeid-vahendeid ja lasin ka neil ajurünnaku käigus mõelda, kuidas kasutada tunnis selliseid lihtsaid vahendeid nagu žetoonid, täringud, topsid, pudelikorgid ja üllatusmuna seest leitavad figuurid.

Mõtteid oli mitmeid. Muidugi tegelesime ka töötoas osalenute loovusega – kirjutasime luuletust, mõtlesime endale uue nime ja joonistasime. Minu idee ei olnud tarkuste jagamine, vaid tarkuste loomine koos osalejatega (ka üks minu kunagine õppejõud ütles, et tähtis pole see, mida kuuled, vaid see, mis mõtted sul kuulates tekivad) ja mul on hea meel, et minu idee õnnestus. Fantastiline oli see, kui palju edasiviivaid ideid üheskoos tekib. Ka mina sain juurde ideid ja tohutult rõõmu ning energiat. Õpetaja olla on imeline!

Töötubadele järgnes maastikumäng „Avastame Salmet”, mis andis külalistele võimaluse tutvuda meie kauni kodukohaga ning saada juurde ka teadmisi kohalikust kultuurist. Ilm oli õues suurepärane ja see andis ainult tegutsemislusti juurde. Külalistel tuli läbida seitse punkti, kus tuli leida vastus ühele küsimusele. Punkte tuli läbida meeskondadel erinevalt, abiks said kõik osalejad kaardi. Selle mängu organiseerimine ja läbiviimine andis mõnusa koos tegutsemise tunde, kus igaüks tegi midagi, et asi õnnestuks. Pai kõikidele kolleegidele, kes punktides külalisi vastu võtsid!

Foto: Margus Lepik, koolielu.ee
Kohaliku pärimuskultuuriga tutvumine jätkus Anseküla seltsimajas, kus meid võttis vastu lahke Mari Lepik. Õhtu lõppes aga õdusas ja koduses Anseküla teelistemajas, kus mõnusa sumina saatel päev kenasti kokku võeti.

Foto: Margus Lepik, koolielu.ee
Tundus, et muljed olid head ja osalised rahul. Ise olen ma küll õnnelik, et sain sellise kogemuse – nii esineja, töötoa juhendaja kui osalejana. Kuigi igapäevaselt töötan Salme Põhikoolis ja olen selle süsteemi sees, oli ikka mõnus kuulata, kui hästi on meie koolielu läbi mõeldud ja korraldatud. Samuti peaks tihedamini olema võimalust õppida nii oma kolleegidelt kui teiste koolide õpetajatelt - me kõik teeme ju suurepäraseid asju, kuid kui need asjad meie enda kappi jäävad, siis on kasutegur väiksem.

Nüüd aga ootan põnevusega Vastse-Kuuste Kooli külastust ja mõtteid, mis siis lendlema hakkavad. Neljandat veerandit saan tänu sellele kohtumisele alustada uute ideede, puhanud meele ja veel suurema rõõmuga.

NB! Uuri lähemalt ka projekti veebilehte ja digimaterjalide kogu

Autor: Mariliis Lazarev, Salme põhikool, www.koolielu.ee 23.03.2015.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar